zaterdag 27 maart 2010

Uitbreiding van logeeradres



Vandaag, je raadt het al, het weer was droog, heel af en toe kwam de zon door. Prima tuinweer. We blijven hier voorlopig aan het snoeien, het ruimen, het zaaien en verplanten. Maar langzamerhand is het te zien. De tuin is groot, bijna 3000 m2. Dat is niet in een dag opgeruimd en geschoond. Dat hoeft ook niet, want ik houd ook van een doorleefde tuin. Maar het onkruid zal ik toch iets het hoofd moeten bieden, anders hebben we in de zomer meer onkruid dan bloemen. De fruitbomen zijn allemaal gesnoeid. De moestuin is op orde en de wortelen zijn gezaaid en de peultjes geplant. De sla komt op en ook de raapstelen. Het is een heel voldaan gevoel om langzaam de chaos zien te veranderen in een ietwat leefbaarder geheel. De plantenbakken zijn weer gevuld. Op de tafel in de boomgaard zorgen de witte violen met hun lichtende kopjes voor een gezellig sfeertje.
De kippen houden om een uur of vier vaak een kippenvergadering op de stoelen. Na een half uur schijnen ze de dag doorgenomen te hebben,. Ze maken nog een scharrelronde rondom de boerderij om vervolgens hun stok op te zoeken. (Ja daar komt de uitdrukking vandaan).

De eenden scharrelen achter elkaar aan en zijn op zoek naar plaatsen waar ze zich intiem kunnen afzonderen. We zijn natuurlijk niet voor niets een Logement. Dus we hebben weer een aantal boomstammetjes gezaagd, de eendenkorf van zolder gehaald. Hans heeft het logement voor het eendenpaar geinstalleerd. Nu maar afwachten of een eendenpaar de goedkeuring geeft.



Het logement kunt u bezoeken op de website: www.itfoarhus.nl

14 opmerkingen:

  1. Heb je laatste posten weer even doorgelezen. Heerlijk om bezig te zijn buiten, maar met zo'n grote tuin ben je natuurlijk nooit echt klaar. Maar waarschijnlijk doe je het met liefde.

    groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Pauline,

    Een passie die we delen, tuinieren :-)
    Wat een prachtige bak met witte violen..
    Fijn weekend!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Pauline,
    Wat een enorme klus lijkt me dat, zoveel grond! Ik heb ongeveer 1/10 van jouw bezit en daar heb ik soms al een hele kluif aan...
    Maar zoals je erover schrijft, klinkt het heel prachtig en idyllisch. Dit lijkt me dan ook een mooie verdeling: jullie het werk, wij de plaatjes..
    Fijne zondag!
    Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wonen jullie prachtig daar met de kippen en eenden. Een hoop werk om de tuin in het gareel te houden maar zo leuk. Fijne zondag, groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Pauline,

    Wat heerlijk om buiten te wonen en zo'n mooie grote tuin te hebben. Het ziet er prachtig uit op de foto's; het vergrijsde tuinstel, de kippen, jullie huis! En jullie hebben een boomgaard...., daar ben ik stiekem een beetje jaloers op ;-). Ik ga een kijkje nemen op jullie website. Veel plezier vandaag in de tuin met je vriendin. Ik verheug mij erop meer te lezen en jullie tuin te zien groeien en bloeien.

    Een gezellige dag toegewenst!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onze tuin is iets minder dan de helft van de jouwe en voor mij al bijna niet te overzien. Knap van je hoor!

    De afgelopen jaren is er bij ons een eend met haar kleintjes op bezoek geweest. Leuk om te zien maar niet zo slim van moedereend met drie katten in de buurt. Ik hoop dat ze het nu door heeft.

    Hopelijk krijgen we vandaag ook weer een tuin-dag.

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Pauline,

    Daar ben ik weer....wat een prachtige website hebben jullie!! Complimenten. Jullie huis, de tuin, de inrichting...het ziet er allemaal zo mooi uit. Misschien kom ik dit jaar wel een weekendje logeren met mijn man.

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat woon je daar toch mooi! Ik mag ook graag tuinieren, maar ben er eerlijk gezegd wel blij mee dat onze tuin niet zo groot is hi hi...want daar ben je wel heel erg druk mee!

    Fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk om zo in de tuin bezig te zijn. Prachtige foto's weer. Gezellig die uitbreiding;o)
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk zo'n grote prachttuin......
    Je knijpt vast elke dag nog even in je arm...
    Een prachtplek om te mogen wonen.....
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh prachtig Pauline, die eendenkorf. Mijn pake maakte ze vroeger, en eigenlijk vind ik het heel jammer dat ik niet eentje van zijn hand heb. Ook wij wonen aan het water, heerlijk he! Toen wij hier vijftien jaar geleden kwamen wonen, was er helemaal niks, het was een nieuw gegraven inham aan het Heerenveens kanaal, en moet je nu zien wat er allemaal rondzwemt, heerlijk om te zien en van te genieten.
    Fijne zondag, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Pauline, ja het was gisteren een heerlijke dag om buiten bezig te zijn. Wat hebben jullie een lap grond om te onderhouden, daar gaat heel veel tijd in zitten. Je heb weer mooie plaatjes geschoten en er mooie collages van gemaakt. Ik ben gisteren naar een groot tuincentrum geweest, maar nog niet veel gekocht. We zijn ons een beetje aan het oriënteren voor onze kleine voortuin, die gaat dit jaar op de schop en we willen er 2 leilindes planten.
    Fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja heerlijk 's avonds na het eten naar buiten.
    Wij hebben ook kippen en witte viooltjes maar eenden hebben we gelukkig niet meer, ze kwamen de hele dag tegen het raam tikken om eten, het hele terras zat onder, ze vlogen over het zwembad, later zelfs er in!

    Fijne dag nog.
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke buitenplaatjes!
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...