vrijdag 19 maart 2010

Voorjaar rondom Hemrik


Vandaag hebben Lisanne en ik op terug weg naar huis bij het tuincentrum wat zaden gehaald voor de moestuin. En op de terugweg, de zon scheen en het was hier nog prachtig weer zijn we gestopt bij een huis met een paarse wei. Verbaasd hebben we gekeken naar de hoeveelheid crocussen. De echte ouderwetse lichtpaarse crocus. Zoveel, er was geen beginnen aan om ze te tellen.
In onze boomgaard hebben we dezelfde crocus geplant. Eeen aantal plaatsen zijn nu gevuld onder de bomen. Maar onze boomgaard kan nog niet tippen aan deze paarse weide. Maar ooit, eens......

We kregen de smaak te pakken en zijn bij het Ald Djip ook gestopt. De ooievaars strijken daar weer neer in hun nesten. Ze hadden het druk en ze vlogen af en aan. Een luid geklepper is tot in de verre omtrek te horen. Nu weten we zeker dat het voorjaar eraan komt.

Daar hebben we een ommetje gemaakt, gekeken en gefotografeert. Ook het oude tolhuisje moest eraan geloven. Tol hoeven we niet meer te betalen, maar het blijft een prachtig oud monumentje.

Beiden beseffen we dat we een stelletje gelukvogels zijn, genietend van de vrije middag, het mooie weer en onze prachtige omgeving.





8 opmerkingen:

  1. Prachtige foto´s Pauline, van wat vast ook een heerlijke wandeling is geweest!
    Fijn weekend, groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig gezicht al die crocusjes!!!
    En dat tolhuisje is ook een plaatje... wat een heerlijke omgeving om daar te wonen!!!
    Fijn weekend, groetjes, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig huisje Pauline, Je hebt werkelijk schitterende foto's gemaakt. Wat woon je in een mooie omgeving. Groeten, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh....wat een prachtige foto's, die tuin vol met krokussen, echt geweldig mooi en dan het tolhuisje, wat laat je ons meegenieten van prachtige plekjes.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herken het tolhuisje, wist alleen niet dat het een tolhuisje was, whaha..Zo leer je nog eens iets van je omgeving. Prachtig die krokusjes.
    Fijn weekend,
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Pauline,
    op de blog 'De Sfeer van Toen' zag ik een Friese blog voorbijkomen, natuurlijk ben ik toen meteen even doorgeklikt.
    Ik val met m'n neus in de boter, wat een prachtige foto's! We delen veel dezelfde hobbys, dus ik ga je volgen en wie weet komen we een keer naar Hemrik!
    Noflik wykein!
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je mooie collages gemaakt Pauline! Ik kom helemaal in lentesfeer bij je!

    Gezellig dat je meedoet aan mijn give away en dat je je als volger hebt aangemeld! Ik ben bij jou je 20e volger, een mooi getal hi hi, zodat ik voortaan ook lekker bij jou kan meegenieten van je mooie foto's. Je staat inmiddels 2x op de deelnemerslijst...het zou leuk zijn als je meteen in de prijzen zou vallen hi hi! Veel succes!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend mooi Pauline!!!

    Je woont hier in de buurt??? Prachtig gewoon!!

    Ik ga je blog linken op mijn tuinblog...Thea in de Vut....

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...