donderdag 17 juni 2010

Een voorjaars herinnering



EEN DAG MET EEN GOEDEN RANDJE:

Zoals jullie weten, iets minder tijd, er spelen vele dingen, maar ook wij vergeten niet te genieten. Zal jullie mee laten genieten van een voorjaarswandeling in het hoge Noorden. Een van mijn vriendinnen geef ik op haar verjaardag een jaarlijks uitje, het was zover, als verrassing hebben we haar op een ontdektocht meegenomen naar het "Grunniger land"het land van leegte, klei, vlakten en dijken, het land van Ede Staal.


We zijn begonnen in een klein plaatsje bij Ezinge. Daar was een beeldentuin. Wij delen de kunst dus het begon goed, de zon scheen en de koffie smaakte heerlijk daar in die tuin van de galerie. We werden extra verwent met een schaaltje overheerlijke koekjes. Maar goed dat we nog moesten lopen.




Een dag waarin we veel hebben gezien, prachtige dorpjes, weidse landerijen, landgoederen met prachtige boomgaarden, maar ook oude vergane glorie, troep en rommel. Maar als je het maar wil zien, ook dat heeft zijn charme.




Op een gegeven moment liepen we op een landweg, langs het water en er lagen boten, er liepen kinderen, een beetje smoezelig van een dagje spelen, een kinderleven als god in Frankrijk. En daar ontdekte ik het eerste waslijntje met oranje shirt. Het was een foto waard. Maar om goed te fotograveren moest ik iets dichterbij, het erf op. Een van de kinderen kwam naar mij toegefietst en riep: Willen is denk ik niet thuis. Vermoedelijk de eigenaar van een bijna zinkend bootje. Maar zegt hij, als de deur dicht is, dan is hij er niet hoor. Ja de deur was dicht. Maar zei het jongetje, Willem is altijd zo weer terug. Verschrikkelijk lief en open allemaal, ik heb maar niet gewacht op Willem, zijn waslijntje vond ik wel genoeg.
Daar aan dat weggetje kwamen we de raarste dingen tegen, meer gekleurd wasgoed, een vogelkooi met een plastic jagertje, met geweer en de vogel was gevlogen, een vergroeide fiets, ooit geparkeerd in de bosjes, en waarschijnlijk niet meer nodig, volledig een geworden met de natuur.

href="http://4.bp.blogspot.com/_GY1EPS1SFFs/TBqWbBpHFZI/AAAAAAAAA_M/vELn8ju5mSA/s1600/klein_pauline+114.jpg">



Wat een bijzondere dag was het, een dag met een gouden randje genietend, van de rust, de ruimte en het prachtige voorjaar, dat al vol spanning wacht op de vroege zomer.

Een herinnering die ik probeer vast te houden, het stelt niet zoveel voor, maar o zo waardevol.
Ik praat jullie weer snel bij over de zomers dagen hier rondom op ons erf, alles wat groeit en bloeit.

15 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's heb je gemaakt en het verhaal erbij is ook heel erg leuk.

    Koester dit soort momenten.

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je weer terug bent Pauline. Leuk dat je nog steeds zo veel plezier hebt van het boek, bij jou is het op de goede plaats gekomen.

    Wat heb je er weer een schitterende rapportage van gemaakt meid, als je dan terug bent dan ben je er weer echt ook!

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om dat je vriendin cadeau te geven en het voordeel is dat je er zelf ook nog van kunt genieten! Als je er oog voor hebt, is er inderdaad zoveel moois te zien...zo kun je de batterij weer even helemaal opladen!

    Ik wens je een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige ontdekkingstocht Pauline!
    Heerlijk om zo met je vriendin te genieten!

    Ik kan zien dat je er zelf ook erg van genoten hebt! Het heeft je prachtig beeldmateriaal opgebracht.

    En zeker weten...als je bewust geniet, zie je de prachtigste dingen.

    En Willem zijn shirtje is weer mooi schoon om morgen te dragen;-)

    Fijne dag!

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was een prachtig cadeau voor je vriendin en ik heb nu heerlijk even mee kunnen wandelen. Prachtig landschap, de rust straalt er vanaf.
    Leuk als je dan onverwachts zo'n plek als dat van Willem tegenkomt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heey Pauline,

    ik heb net lekker even mee zitten genieten van de mooie foto's bij jou, ik was al even niet meer lengs geweest, maar ben weer helemaal bij hoor
    fijn weekend gewenst, en rustig aan :-)
    lieve groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige impressie van wat een heerlijke dag moet zijn geweest. Mooi ook om dingen te fotograferen die er op het eerste gezicht misschien niet mooi uit zien, maar het toch wel zijn......als je er maar oog voor hebt.
    Wens je een heel fijn weekend, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's
    Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Pauline,
    Wat een prachtig verhaal en wat een mooie foto`s,nog even terug komend op je fair,waar we elkaar gesproken hebben...Vond het erg gezellig en ik vond je heel open, Zit toch nog steeds te denken aan je schilder cursus.

    Groetjes, Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het stelt niet veel voor zeg je.. nou maar dit zijn juist de dingen die het leven zo waardevol maken!!
    Succes met alle drukte, groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Momenten om te koesteren. Zo simpel om zijn eenvoud, maken ze o zo kostbaar.
    Mooie collages, fijn dat Willem zijn feesttenue weer lekker fris aankan, hiihi.
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als je er maar voor openstaat dan zie je de meest mooie dingen.
    En wij nu ook weer hier.

    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig...ik heb even mee genoten.....onbetaalbaar en zo kostbaar......
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Pauline
    Wat een prachtige foto's van een prachtige omgeving ..
    Kan me voorstellen dat jullie genoten hebben van zo'n heerlijke dag samen , vriendschap is en blijft waardevol in een mensenleven !
    Mag ik meteen even vragen of er iets mis is met jullie mail , ik heb al 2x gemailt deze week , en heb nog geen antwoord mogen ontvangen ???

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo, ik zag een nieuw gezicht bij mijn volgers, en natuurlijk direct even kijken...
    En dan schrijf je als friezin over het mooie groningen.
    ja, ik ben trots op mien grunnegerlaand.
    Maar waar jij woont is het ook prachtig..
    Ik kom regelmatig in Beetsterzwaag, en geniet dan heel erg van die omgeving..
    Wie weet zie we elkaar wel eens een keer..
    groet, cobi

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...