zondag 20 november 2011

Huiswerk


Soms moet je behalve bij iemand anders ook thuis aan de slag. De dakgoten herstellen, de boomgaard een beetje ruimen en fruit binnen halen. En behalve hard werken worden er ook pauzes ingelast, en geen betere plek dan in de boomgaard van soep en zelfgebakken brood te genieten. Hulp hadden we volop, onze vrienden Gerda en Hans waren een weekendje over en natuurlijk hulp van Lisanne en onze buurjongens Auke-Jan en Jitse. Drie weken geleden was het een en al bedrijvigheid, en jawel we hadden prachtig weer dat weekend.







Er blijven ook nog klussen liggen, de stalramen. Voor een foto heeft het wel karakter maar....... er komt een tijd.

En dan heb je ladingen appels. Een gedeelte wordt gelijk verwerkt, heerlijkheden voor later.


5 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk die producten uit eigen tuin. Ik word gewoon vrolijk van je foto's. Toch wel heel bijzonder zoals jullie wonen. Daar heb ik maar een heel klein postzegeltuintje bij.... ;)
    Een hele fijne week...

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi blog en wat wonen jullie idyllisch..... Zo mooi!
    Ik ga je graag volgen.
    Een fijne dag!

    Hartelijke groet,
    Harriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie blog heb je! Wat lijkt me het heerlijk om zo'n prachtige tuin te hebben.
    Ik heb me ook bij jou aangemeld als volger en kom hier zeker vaker een kijkje nemen!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vele handjes, maken licht werk....maar met zoveel werk, heb je nog meer handjes nodig...
    En toch maak je er weer iets gezelligs van...
    Wij hebben nog maar één appelboom, maar dit jaar veel appels.
    Helaas/gelukkig waren er veel aangevreten, maar ik heb al wel een aantal keer heerlijke appelmoes gemaakt...
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Pauline,
    Ben eventjes aan het bijlezen.
    Prachtige reportages.
    Ontzettend mooie foto's om van te genieten.
    Zo sfeervol, echt zo mooi!!
    Fijne dag. Groetjes, Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...