woensdag 19 september 2012

open deur

BROCANTE & APPEL PLUK DAGEN

 

22 en 23 september 

11 - 17 uur


 

De boomgaard met zijn volgeladen appel en peren bomen zijn op dit moment plukrijp. De bomen zijn aangeplant in samenwerking met Landschapsbeheer Friesland en zijn de historische rassen welke thuis horen in Zuid-oost Friesland. 22 en 23 september is een ieder welkom om zijn eigen appels of peren (te laten) plukken. De hoogstambomen hebben inmiddels een behoorlijke hoogte bereikt. Naast een sfeervolle boomgaard staan de deeldeuren open. Op de sfeervolle bovenverdieping van de deel staat een grote verzameling brocante. Een jarenlange zoektocht over allerlei markten waar de schatten van weleer zijn samengesprokkelt komen goed tot zijn recht tussen het bientwerk van de boerderij. De open deurdagen geven dan ook een unieke blik binnenshuis waar serviesgoed, glaswerk, manden, textiel enzovoort van weleer te koop is.

En als het mooi weer kan men zelfs in de boomgaard genieten van de koffie en huisgemaakte appelsap. Zittend genieten van de rust, de ruimte en de beginnende herfstsfeer.

Jullie zijn van harte welkom, Pauline Kick en Greetje Schaap.



Oude appelrassen welke luisteren naar de "koninklijke naam: Princess de Nobel of iets eenvoudiger de Groninger Kroon.



En de deel is gevuld met verassende brocante.

7 opmerkingen:

  1. Als ik in de buurt had gewoond, was ik graag gekomen!!

    Ik wens je een bijzonder geslaagd weekend toe! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik woon ook niet in de buurt jammer lijkt me erg leuk.
    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik woon nou niet bepaald in de buurt.
    Maar er komen ongetwijfeld veel mensen af op dit leuke initiatief.
    Veel succes hoor.

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk dat ik eens naar het hoge noorden kom.....
    moet toevallig toch die kant op en ben dan al halverwege,
    klink goed en als ik geluk heb ga ik niet enkel met zak lekker ouderwets fruit terug naar het zuiden.....

    Groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er mooi uit zeg! ik denk dat ik nodig weer eens op bezoek moet bij mijn familie uit het hoge noorden!
    Het schiet er echt bij in de laatste tijd best jammer eigenlijk!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. he wat zou ik graag komen kijken het ziet er allemaal zo mooi uit maar ook ik woon helaas niet in de buurt.
    heel veel plezier en succes met alles.

    grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt heel gezellig én lekker! Ik wens jullie een geslaagde dag toe.

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...