zondag 13 januari 2013

Zondags "ommetje".

De eerste sneeuw is gevallen. Een klein poederlaagje is achtergebleven. Het schuift de grijze luchten aan de kant, regen verandert in witte vlokken en de kou zorgt dat de grond diepbevroren raakt en het water in ijs verandert. De maisstoppels bijven dapper overeind.
Luchten herbergen de kou, de zon voegt er nog een paar zachte kleuren aan toe. Roze, zalm en licht paars zorgen voor variatie en weerkaats zacht in het bevroren water. Heerlijk om gelijk het tuinhek uit te lopen en je uit kunnen leven met een fototoestel. Genietend van de kleine dingen hebben we hier een heerlijke winterse "beleef" zondag.









Er komt nog meer sneeuw, fijn dat het nu toch nog echt winter gaat worden.

9 opmerkingen:

  1. Hoi Pauline,
    Zo zie je wat een klein emailtje teweeg kan brengen. Dank je wel voor je bezoekje aan mijn blog en je leuke reactie. Ik ben meteen ook hier volger geworden. Wat een mooie foto's maak jij ook zeg... Dit is genieten, kijk al uit naar je volgende post..
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Pauline, prachtige foto's heb je gemaakt! Kunstwerkjes! Maar om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo van de kou. Heb vandaag mijn krielkippies in het schuurtje in de ren opgesloten en het thermostaatkacheltje aan. Mijn zwarte brigade 'knorde' van genoegen dat kan ik je vertellen. Ik ook trouwens, want slaap een stuk beter nu ik weet dat het spul lekker warm binnen zit. Roofvogels waren ook al vervaarlijk aan het overvliegen en hadden het echt op ze voorzien. Om zich warm te houden kwamen ze onder struiken vandaan en gingen in de zon zitten om hun pootjes warm te houden. Nou, ja gewoon gered van de gong! Nou snap jij natuurlijk wel waarom mijn haan elke morgen voor mij danst en de tuinttafel als een echte balzaal beschouwt....Geniet van het weer! Deal, doe ik het lekker binnen van je mooie foto's! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie winterplaatjes! Ik ben ook blij dat het toch nog winter wordt!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je heb de winter mooi in de lens weten te vangen Pauline.
    Heerlijk hè dat winterse weer, ik heb even gezellig een ommetje met je gemaakt.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Okee...ik vind er niks aan hoor sneeuw...wat is het koudddddd....net heerlijk met de meiden gewandeld......liefs fijne week enne geniet van de sneeuw !!...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi! krijg je gelijk heel nader sfeertje! hier ook lekker buiten geweest, gezond weertje, groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Morgen schijnt er nog wat meer te vallen en voorlopig blijft het koud! Ik vind dit zonnetje wel lekker hoor!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige sfeer zeg, heerlijk! Hier is nog geen vlokje te bespeuren...Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie plaatjes, vandaag is het echt een winters beeld, in ieder geval hier wel! Heb ff een paar berichtjes gelezen, maar wat leuk zo'n logement! Ziet er erg uitnodigend uit!! Veel succes ermee! Ik ben je nieuwe volger, als je zin hebt kun je bij mij ook ff een kijkje nemen!! Gr. Jac..........

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...