vrijdag 19 september 2014

ZOMER 2014 - DE VERBOUWING VAN DE KEUKEN

Deel 1

Vrienden van ons komen jaarlijks om een handje te helpen met een verbouwing. Vorig jaar hebben de mannen mijn keuken voorzien van betonnen aanrechtbladen, echt fantastisch. Ja en dan denk je natuurlijk ook al gauw aan de keuken van het Logement. Sinds dat wij hier wonen was de keuken natuurlijk wel aangepast, met een andere kleur, muren sauzen, andere kraan en kastgrepen en voorzien van Brocante. Het aanrechtblad was van kunsstof en niet bepaald iets wat ik zelf uit zou kiesen. Na de geslaagde actie in mijn eigen keuken was dit jaar de keuken van het logement aan de beurt.

En je gelooft het vast niet, want meestal zijn het de vrouwen die met de wildste ideeën komen wat er nog allemaal meer verandert kan worden. Maar hier begon een van de mannen mt het plan te opperen dat de keuken ook best eens een andere opstelling zou kunnen krijgen. Daar had ik wel oren naar natuurlijk. Ideeën eerst in je hoofd, daarna een tekening gemaakt, goed meten en ja hoor het  keukenplan lag er, getekend op een A 4tje.

Maar voordat het er staat........ moet er eerst afgebroken worden.




 De keuken was leeg, water- en gasleidingen verlegd, inclusief een leiding van de badkamer welke in het zicht waas, en nu dus uit het zicht achter de nieuwe opstelling van de keukenkastjes. Bouwen aan de nieuwe keuken, planken plaatsen in plaats van kastjes, inbouw vaatwasser, oven en kookplaat, want als je vakantie wilt vieren wil je het toch ook wel een beetje luxe en in stijl vieren. En dan de klus waar men voor kwam,  bekisting maken voor het aanrechtblad en daarna..............



Cement aanmaken, vele kilo,s gieten en vakkundig glad maken. Wat een klus maar het eindresultaat is geweldig. Niet alleen  wij kunnen hier enorm van genieten, ook onze gasten van het Logement kunnen hier tijdens hun verblijf van genieten.

Met dank aan Ferry, je bent gewoon een kanjer.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Pauline,
    Een betonnen aanrechtblad, dat lijkt me zo ontzettend mooi. Ik heb het nog niet in het echt ergens gezien, maar foto's laten genoeg zien dacht ik zo... super. Ik zie dat dit deel 1 is, dus er komt nog meer. Leuk want ik ben gek op verbouwingsverslagen... Mag ook heel graag naar verbouwingsprogramma's op tv kijken... Heerlijk...
    Zo te zien wordt jullie keuken fantastisch, dat zeker....
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Geniet ervan,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mirjam, ja de woonprogramma,s. Altijd weer leuk om ideeën op te doen, ik kijk er ook graag naar, ja bij deel 3 ben ik zover hoor, morgen gaat het gebeuren. liefs Pauline

      Verwijderen
  2. Dit is een mooi voorproefje, ik ben heel benieuwd naar het resultaat!

    Fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Let op Deel 1 en bij deel 3, morgen de onthulling, probeer de spanning er in te houden., jij ook een fijn weekend, liefs Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi pauline dit zijn heel herkenbare foto's voor mij. Het gaat vast mooi worden! Ik ga je volgen hoor want wil het resultaat niet missen ! :) liefs danielle

    (thofhuisje.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...