vrijdag 10 oktober 2014

Afgelopen zomer zijn wij zelf ook dagjes met "vakantie"geweest. Een dagje Groningen met vrienden. Een trektocht door het Groninger Wierden landschap is altijd een feestje. Natuurlijk ben je op zoek naar mooie plekjes, het weidse landschap, de dijkjes en de wierden. Mooie oude boerderijen, uitgstrekte bouwgronden en langs de weg stonden allerlei karretjes en tafels met te koop aangeboden groenten, fruit, bloemen en noem maar op.

Maar soms kom je wel iets heel bijzonders tegen. Onder de rook van Den Andel, aan de kant van de weg. Dat moet dan op de foto, zo ontroerend. Het bouwsel staat er waarschijnlijk al lang, het groen groeit spontaan naar binnen. Een lege kast waarvan je gaat denken, waar is de eigenaar zo midden in een niemandsland. Misschien wel heel erg oud, moeilijk ter been en niet meer in de gelegenheid..... Een geldkistje, waarschijnlijk zo verroest dat het niet meer te openen is, een bijna vergane eierdoos en dan dat bordje met die boeiende tekst......

Daar kon ik niet zomaar aan voorbij gaan, nog altijd zet dit geheel mij wel een beetje aan het denken..........



8 opmerkingen:

  1. Dat zet je idd aan het nadenken. Zo'n eierkast in the middle of nowhere.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel bijzonder. Je verwacht het onderweg niet tegen te komen, maar het is duidelijk een plek met een verhaal.

    Fijn weekend Pauline. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :) daar zou ik ook over gaan fantaseren, heb je niet aangebeld? ;-)
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit vind ik echt nou faded charme ....zo leuk om dit te mogen fotograferen....oud, verlaten en toch zo mooi om te fotograferen...fijn weekend en lieve groet van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Pauline,
    Mooi zo'n hokje langs de weg waar ooit duidelijk de aardappelen en eieren verkocht werden. Die tekst vind ik ook heel grappig...doet mij denken aan hier bij ons. Wij hebben vier kleine kippen, Friese Kriel, en die leggen eitjes. Teveel om door ons zelf allemaal,opgegeten te worden, dus we geven regelmatig weg... En de mensen aan wie we ze gaven zijn nu eierdozen voor ons aan het sparen. Inmiddels staat er een hele stapel in de schuur haha... Maar ik dwaal goed af zeg, het ging om dit hokje, heerlijk verweerd en prachtig om op de foto te zetten... Zo leuk om te vinden....
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je zoiets tegenkomt dan kun je hier niet omheen om er een foto van te maken.
    Mooi......

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een beetje vergane glorie dit kraampje. Dus dan ga ik ook fantaseren. Ze zijn wel leuk die kraampjes onderweg en tijdens fietstochten kopen wij altijd wel wat. Van jam, honing, plantjes tot aan boeken toe. En dus ook eieren en aardappels.
    Een fijn weekend, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Ik was ook gestopt, denk ik :)

    Fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...