maandag 17 juli 2017

terrasje pikken in Heeg

Heeg ligt vlakbij IJlst, voor een kort vaartochtje is dat goed te doen. het is altijd genieten om daar binnen te varen. Je komt altijd eerst de oude tjalken enzovoort tegen in de buitenhavens. Dat is genieten van het goed onderhouden varend erfgoed en ik kan het dan ook niet laten om ze voor de zoveelste keer maar weer vast te leggen.









We laten de buiten-en binnen havens achter ons en varen Heeg in, dat is juist zo leuk. het water loopt ook door Heeg heen. het is altijd een mooie beleving, de pittoreske huizen, zelfs de schuren zijn prachtig. En overal zie je masten bovenuit steken of boten aangemeerd liggen en veel terrassen. Dus we leggen aan om de benen te strekken,(vooral de mijne) een plek op een terras aan het water te zoeken en onze dorst te lessen. En heerlijk gewoon even zitten, de levendigheid in zo'n dorp, hoe leuk kan een terrasbeleving zijn met een heuse paling-aak in het zicht.  En aan de overkant ligt een huis met een prachtige dakkapel met een spreuk, thuis even opgezocht wat de betekenis was. Eigenlijk heel eenvoudig, het huis ziet zichzelf (de spiegeling in het water) Tegenwoordig hebben we vele teksten en Quoten, vooral hoe je moet leven in woorden........Terugkomend op de tekst van de prachtige dakkapel, ik hou wel van deze Friese nuchterheid van deze tekst, toen had niemand van een quote gehoord maar  vond men woorden voor wat men zag en bewonderde.



 







 

2 opmerkingen:

  1. Ik had je berichten al gemist. Gelukkig dat je eeer aan het opknappen bent. Wat is het toch prachtig bij jullie. Heeg herken ik nog van onze vakantie een paar jaar geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had je berichten al gemist. Gelukkig dat je eeer aan het opknappen bent. Wat is het toch prachtig bij jullie. Heeg herken ik nog van onze vakantie een paar jaar geleden.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...